Ugrás a fő tartalomra

Kiemelt

Régi sarki expedíciók - mai jég-térképeken

   Rátaláltam egy 2013-as cikkre ( https://globalwarmingsolved.com/2013/11/is-the-arctic-melting/ ) amelyben több régi sarki expedíció útvonalát tárgyalva megállapították, hogy 1979-ben ezen utak egyikét sem lehetett volna megtenni.   A cikkben a következő utakról tesznek említést: Region Route Date of voyage Description Canadian Arctic Northwest Passage 1819-1820 William Parry’s voyage to Melville Island Canadian Arctic Northwest Passage 1845-46 John Franklin’s last voyage Canadian Arctic Northwest Passage 1903-1906 Roald Amundsen’s Northwest Passage expedition Canadian Arctic Northwest Passage 1940-1942; 1944 St. Roch’s Northwest Passage expeditions Russian Arctic Northeast Passage 1878-1879 S/S Vega’s Eurasian circumnavigation Russian Arctic Northeast Passage 1933-1934 SS Chelyuskin’s voyage Russian Arctic Northeast Passage 1893-1896 Nansen’s Fram expedition     Ez már önmagában bizonyítja a sarki jég változékonyságát, azt, hogy

Rekord-hőmérsékletek



      Az utóbbi napokban tele van a média a világ különböző tájain mért rekord-hőmérsékletekről, mint pl.:

     Anthony Watts, amerikai meteorológus utánajárt egy kicsit azon földi állomásokon uralkodó körülményeknek, amelyekről a rekordokat jelentették.
Rövid képes összefoglaló következik ezekről:
  •  Kezdjük a fenti Afrikai rekorddal:

     
    röviden: újonnan épült katonai repülőtér, "megfelelő" szélirány, kész a rekord.

  • Skócia


     
    
 -  aszfaltozott, raktár (szeméttelep?). A nagy csinnadrattával közölt rekord után másnap a Met Office kiadott egy rövid közleményt, amit jóformán sehol nem közöltek (jún. 28.-án délután egy járó motoros autó parkolt a mérőállomás közelében, ezért az akkori mért értékek nem értékelhetőek ): 














ez a fagyis autó szokott a közelben parkolni és aznap délután egy kicsit közelebb lehetett (járó motorral, hogy a fagyi ne olvadjon meg) :





  • A kaliforniai rekord hőmérsékleteket jelentő állomások képei is magukért beszélnek:

     ilyen volt régebb (az ekkori körülményekhez képest mérik a melegedést):










    Kátrányos tetők, repülőterek, parkolók stb.

    Összefoglalva:
       az All-time rekordok nagy részét fagyis autók, repülők, stb. közelében levő, egyszóval NEVETSÉGES körülmények között mérő állomások értékei jelentik.   Nem csoda, hogy a földi állomások által mért hőmérsékletek kétszer akkora melegedést mérnek, mint a műholdas mérések.
      

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések