Napi érdekesség -25 - Az észak-atlanti óceán hőtartalma

 

Az Észak-Atlanti Óceán hőtartalma


Az Észak-Atlanti Óceán hőtartalma jelentős hatással van Európa időjárására, ezért vizsgáljuk meg, hogyan változott ez az elmúlt években.

Erről a zónáról van szó:


A következő grafikonon látható ennek az óceáni résznek a hőtartalom anomáliája, 0-700 m mélység között: 

Az elmúlt évek  hőtartalom csökkenése még beszédesebb az alábbi ábrán:


Megfigyelhető, hogy a felszíni magasabb hőmérsékletű zóna szép lassan összezsugorodik és teljesen eltűnik, illetve, ahogy növekszik és egyre magasabbra kerül az alacsonyabb hőmérsékletű víztömeg.

Ezek az adatok tökéletesen beleillenek és igazolják a lefele forduló AMO jelenséget.
Ha ez a trend folytatódik, akkor hamarosan hűvösebb klímára számíthatunk Európa-szerte.

A grafikonok, ábrák forrása: http://climate4you.com/Text/Climate4you_May_2016.pdf

Megjegyzések

  1. Lehet, ismét hülyét kérdezek, de nem lehet, hogy a sarki jég, illetve Grönland olvadásából bekerülő jeges víz hűti le ezt a területet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv Szilárd!
      Van valami privát elérhetőséged?
      Üdv
      Péter

      Törlés
    2. Van hatása mindenképpen, ennek a friss víznek is, sokan viszont geomágneses változásokat említenek. Tény, hogy elfogadott magyarázattal még nemigen szolgáltak a tudósok, az AMO-t, ami az Atlanti Óceán 60-80 éves hűlési-melegedési periódusa is az elmúlt 10 évben fedezték fel, kimutatták nyomait hosszú periódusokra is visszamenőleg.
      Erre én is gondoltam, hiszen a 40-es 50-es évekre az északi jégtakaró hasonló mértékben olvadt mint most (az AMO a csúcson volt, mint most), és az olvadással az óceánba kerülő hideg víz lelassíthatta a Golf áramlatot, aminek hatására a 70-es évek végére a jégtakaró visszatért maximális kiterjedéséhez és ez a ciklus kezdődött előröl.
      Persze a dolgok ennél sokkal bonyolultabbak, én is csak egy amatőr, hobbi-klimatológus vagyok, akit a vészmadarak károgása késztetett arra, hogy kicsit jobban utánanézzek a dolgoknak és sok érdekes dolgot találtam.
      Nem állítom, hogy az általam felkutatott dolgok a 100%-os igazságot jelentik, de az itt bemutatott álláspontok jobban átmentek a logikai szűrőmön, mint a "pár éven belül megsülünk"-féle tudományosnak álcázott, de valójában áltudományos, az igazi, alázatos (hogy ilyen "modern", elcsépelt szóval éljek) tudományt meggyalázó, felületes nézetek, amelyek most a hivatalos, a médiában is ezerrel nyomuló véleményt jelentik.
      Na messzire kalandoztam, a lényeg az, hogy én is csak egy megfigyelő vagyok, aki nem tud és nem is tudhat mindent, elolvasom mindkét fél véleményét, érveit, és az én értékítéletem szerint állok valamelyik álláspont mellé.
      Ezt már sok helyen megfogalmaztam: a természetes ciklusokról, visszacsatolásokról a tudomány még nagyon keveset tud, azok akik azt állítják, hogy tudományosan mindent meg tudunk magyarázni és értjük és 100-os pontossággal tudjuk modellezni a jövőt, annak fogalma sincs az igazi tudományról.
      Válaszolva a kérdésedre, lehet, hogy így van, de nagy valószínűséggel egyéb tényezők is szerepet játszanak.

      Törlés
    3. megtalálsz az
      mszilard71@yahoo.com
      címen

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vészmadarak - 3 - Wadhams professzor

Régi sarki expedíciók - mai jég-térképeken

2019